Dnes je sobota 17.11.2018 
  O nás  
  Jak nakupovat  
  Obchodní podmínky  
  Ochrana dat  
  Reklamační řád  
  Časté dotazy  
  Kontakt  
  
  << Zpět | Do oblíbených | Úvodní strana  

VyhledáváníVYHLEDÁVÁNÍ
 
Naše nabídka
NAŠE NABÍDKA
DoporučujemeDoporučujeme
Spojky
ALFA ROMEOALFA ROMEO
AUDIAUDI
AUSTINAUSTIN
BMWBMW
CITROENCITROEN
DACIADACIA
DAEWOODAEWOO
DAIHATSUDAIHATSU
FIATFIAT
FORDFORD
GEOGEO
HONDAHONDA
HYUNDAIHYUNDAI
CHEVROLETCHEVROLET
CHRYSLERCHRYSLER
ISUZUISUZU
IVECOIVECO
JAGUARJAGUAR
JEEPJEEP
KIAKIA
Kód produktuKód produktu
LADALADA
LANCIALANCIA
LAND ROVERLAND ROVER
LEXUSLEXUS
MAZDAMAZDA
MERCEDES BENZMERCEDES BENZ
MINIMINI
MITSUBISHIMITSUBISHI
NISSANNISSAN
OPELOPEL
PEUGEOTPEUGEOT
PORSCHEPORSCHE
RENAULTRENAULT
ROVERROVER
SAABSAAB
SEATSEAT
SMARTSMART
SSANGYONGSSANGYONG
SUBARUSUBARU
SUZUKISUZUKI
ŠKODAŠKODA
TALBOTTALBOT
TOYOTATOYOTA
TRABANTTRABANT
VOLKSWAGENVOLKSWAGEN
VOLVOVOLVO
WARTBURGWARTBURG
ČlánkyPřečtěte si
Poruchy spojkyPoruchy spojky
Testovací přípravek pro dvouhmotové setrvačníkyTestovací přípravek pro dvouhmotové setrvačníky
Novinka spojek LuKNovinka spojek LuK
Setrvačník s dvojitou hmotou (DMF)Setrvačník s dvojitou hmotou (DMF)
Dvouhmotový setrvačník diagnostika závadDvouhmotový setrvačník diagnostika závad
Zajmavosti LUKZajmavosti LUK

 Testovací přípravek pro dvouhmotové setrvačníky 

Speciální přípravek na kontrolu dvouhmotového setrvačníku
Návod k obsluze

Všeobecné pokyny


Při výměně spojky je vždy nutné zkontrolovat
dvouhmotový setrvačník (ZMS -Zweimassenschwungrad).
Opotřebený, poškozený ZMS může
být příčinou destrukce nové spojky!

Důležité upozornění!
V prvovýbavě vozidel narůstá použití dvou-
hmotových setrvačníků – tato tendence trva-
le stoupá. Důvodem jsou technické přednos-
ti dvouhmotových setrvačníků, stejně jako
nutnost dalšího zvýšování hlukového kom-
fortu a redukce emisí moderních motorů.
Dvouhmotový setrvačník je vyladěn na vozi-
dlo a jeho motor. Jako alternativa jsou na tr-
hu nabízeny vícedílné opravné sady.
Tyto sady sestávají převážně z:
• konvenčního pevného setrvačníku
• přítlačného kotouče
• spojkové lamely a
• vypínacího ložiska
Pozor!
Toto alternativní řešení opravy neodpovídá
specifikacím výrobce vozidla! V případě této
aplikace nemůže spojková lamela vzhledem
ke svému malému úhlu pootočení ve srovnání
s dvouhmotovým setrvačníkem pojmout
a utlumit torzní kmitání produkované moto-
rem. V důsledku toho může hluk přerůst až
k poškození hnací soustavy vozidla způsobe-
nému vibracemi.
Zeptejte se vašeho zákazníka:

Cílené otázky vám ulehčí hledání závady.

• Co nefunguje, co zákazník reklamuje?
• Jak dlouho existuje tato závada?
• Kdy k závadě dochází?
› zřídka, často, stále?
• Za které jízdní situace se závada projevuje?
› např. při každém rozjezdu, zrychlení, při
řazení nahoru nebo při podřazení, u studeného
vozidla nebo při provozní teplotě?
• Jsou problémy se startem vozidla?
• Kolik má vozidlo celkem najeto, kolik najede
ročně?
• Mimořádné zátěže pro vozidlo?
› např. jízda s přívěsem, výsoké zatížení,
Taxi, firemní vozidlo, autoškola, tuning?
• Kde je vozidlo provozováno?
› v místě, krátké jízdy, dlouhé trasy, dálnice?
• Byly již na vozidle prováděny opravy spojky
nebo převodovky?
› pokud ano, kolik mělo vozidlo najeto,
tehdejší důvod opravy?
Všeobecně – co na vozidle
přezkoušet:

• paměť chybových kódů řídící jednotky
(motor, převodovka)
• výkon baterie
• stav a funkce startéru
• je vozidlo upraveno „tuning“?
Důležité!

• Dvouhmotový setrvačník, který upadl nesmí
být namontován!
› poškození kuličkového nebo kluzného
ložiska, signálního kroužku pro snímač
otáček, zvýšení házivosti
• Opracování (soustružení) třecí plochy dvouhmotového
setrvačníku je nepřípustné!
› vzhledem k zeslabení třecí plochy již
nemohou být zaručeny požadované
parametry maximálních otáček.
• U dvouhmotových setrvačníků s kluznými
ložisky nesmí být na sekundární setrvačník
vyvíjena větší síla v axiálním směru!
› mohla by být poškozena membrána ve
vnitřní části dvouhmotového setrvačníku.
Při montáži dvouhmotových setrvačníků je
nutné dbát na následující body:

› Je nutné dodržovat předpisy výrobců
vozidel!
• Těsnicí kroužky hřídelí (na straně motoru
a převodovky) překontrolovat z hlediska
netěsnosti a případně vyměnit.
• Překontrolovat, zda není poškozen nebo
uvolněn ozubený věnec.
• Vždy použít nové upevňovací šrouby.
• Překontrolovat správnou vzdálenost mezi
snímačem otáček a signálním kroužkem /
kolíkem dvouhmotového setrvačníku
› Podle výrobce vozidla.
• Překontrolovat správné usazení středících
kolíků spojky
› Středicí kolíky nesmí být do dvouhmotového
setrvačníku zatlačeny ani z něj přesahovat.
› Příliš zatlačené středící kolíky se odírají
o primární setrvačník (hluk).
• Třecí plochy dvouhmotového setrvačníku
očistit hadrem navlhčeným odmašťovacím
prostředkem.
› Žádný odmašťovací prostředek se nesmí
dostat do tělesa dvouhmotového
setrvačníku!
• Překontrolovat správnou délku šroubů pro
upevnění spojky
› Příliš dlouhé šrouby se odírají o primární
setrvačník, způsobují hluk a mohou
dvouhmotový setrvačník zablokovat
nebo poškodit.
› Příliš dlouhé šrouby poškozují kuličková
ložiska, nebo je vytahují z uložení.
Nepřípustné:

• Mytí v myčkách dílů.
• Mytí pomocí vysokotlakých čističů, parních
čističů, tlakového vzduchu a čisticích sprejů.
Z hlediska konstrukce jsou následující technické
skutečnosti přípustné a nemají žádný
vliv na funkčnost dílu:

• Lehké stopy maziva na zadní straně dvouhmotového
setrvačníku (strana motoru) od
těsnících víček k okraji.
• V uvolněném stavu lze sekundárním
setrvačníkem pootočit o několik centrimetrů
vůči primárnímu setrvačníku a nevrací se
samovolně do původní polohy.
› U dvouhmotových setrvačníků s třecím
kotoučem je cítit a slyšet tvrdý doraz.
• V závislosti na provedení je možná axiální
vůle až 2 mm velká mezi primárním a sekundárním
setrvačníkem
› U některých typů s kluznými ložisky je
axiální vůle až 6 mm.
• Každý dvouhmotový setrvačník má klopnou
vůli sekundárního setrvačníku
› s kuličkovými ložisky až 1,6 mm,
› s kluznými ložisky až 3,0 mm.
› primární a sekundární setrvačník na
sebe nesmějí narážet!

Speciální přípravek na kontrolu dvouhmotového setrvačníku


Zkontrolovat 100% dvouhmotový setrvačník
znamená mimo jiné změřit charakteristiky obloukových
pružin uvnitř setrvačníku. Tato
zkouška je možná jen na speciální zkušební
stolici a v prostředí servisu je neproveditelná.
Všeobecně lze LuK ZMS speciálním přípravkem
400 0080 10 provést ta nejdůležitější
měření, která jsou v podmínkách servisu
možná.

Mimo tato měření by měla být na dvouhmotovém
setrvačníku vyhodnocena také např. následující
kritéria:


únik maziva

stav třecí plochy (např. termické zatížení,
tepelné praskliny)

hluk

stav spojky

atd.
V případě pochybností je možné se v rámci
výměny spojky rozhodnout také pro výměnu
dvouhmotového setrvačníku.

Další informace ke konstrukci, funkci a k diagnóze
závad dvouhmotového setrvačníku jsou
uvedeny v LuK brožuře „Diagnóza závad dvouhmotového
setrvačníku“.

páka
stojánek číselníko-
vého úchylkoměru
úhloměr číselníkový
úchylkoměr
aretační přípravek
setrvačníku
aretační tyčka
úhloměru adaptér
distanční podložky
pro aretační přípra-
vek setrvačníku
návod k obsluze
Art.-Nr. 400 0080 10

Montáž speciálního přípravku

 

1.
Dle pokynů výrobce vozidla demontujte
převodovku a spojku.
2.
Našroubujte a dotáhněte odpovídající
adaptéry do dvou protilehlých závitových
otvorů dvouhmotového setrvačníku.
Upozornění:

U některých typů dvouhmotových setrvačníků
neleží závitové otvory v ose
proti sobě (červená linka). Z tohoto důvodu
není možné namontovat páku na
střed setrvačníku. V tomto případě je
nutné volný úhel měřit pomocí odečtení
počtu zubů na věnci setrvačníku (viz.
„měření volného - ozubený věnec setrvačníku“).

 


3.
Namontujte páku na adaptéry, podélné
otvory páky vystřeďte na adaptérech a dotáhněte
upevňovací matice.
4.
Pomocí přípravku zaaretujte dvouhmotový
setrvačník, použijte šroub převodovky
a příp. distanční podložky.
„Volným úhlem“ je označován úhel, o který
se mohou primární a sekundární setrvačník
vzájemně pootočit bez zatížení obloukových
pružin.

Oba měřící body udávají koncové dorazy při
otočení doleva a doprava. Podle naměřeného
volného úhlu získáme informaci o opotřebení.


U dvouhmotových setrvačníku s třecím kotučem
je při pootočení jedním směrem cítit tvrdý
doraz. V tomto případě je potřebné sekundárním
setrvačníkem pootočit větší silou,
čímž je možné pootočit také třecím kotoučem
uvnitř ZMS – někdy lze setrvačníkem pootočit
v obou směrech o několik milimetrů za tento
tvrdý doraz, dokud není cítit sílu obloukových
pružin.



Měření volného úhlu (úhloměrem)

Aretační tyčkou zafixujte úhloměr o věnec
setrvačníku a dotáhněte šrouby s rádlovanou
hlavou.


Pákou pootočte sekundárním setrvačníkem
proti směru hodinových ručiček, dokud neucítíte
odpor obloukových pružin.


Páku pomalu uvolněte, dotud se neuvolní
obloukové pružiny.

Ručičku úhloměru nastavte na „0“.



Pomocí páky otočte sekundárním setrvačníkem
ve směru hodinových ručiček, až ucítíte
odpor obloukových pružin.


Páku pomalu uvolněte, dokud se neuvolní
obloukové pružiny.

Odečtěte hodnotu na stupnici úhloměru a porovnejte
ji s požadovanými hodnotami.

Požadované hodnoty viz:

1. Kotouč s hodnotami na měření ZMS
2. tabulka s požadovanými hodnotami na CD
3. www.repxpert.com
4. www.Schaeffler-Aftermarket.com

Měření volného úhlu (ozubený věnec setrvačníku)

 

Pákou pootočte sekundárním setrvačníkem
proti směru hodinových ručiček, dokud neucítíte
odpor obloukových pružin.

Páku pomalu uvolněte, dotud se neuvolní
obloukové pružiny.


Ve stejné úrovni označte ryskou vzájemnou
polohu sekundárního setrvačníku a ozubeného
věnce primárního setrvačníku.


Upozornění:

Výchozí poloha měření.

Pomocí páky otočte sekundárním setrvačníkem
ve směru hodinových ručiček, až ucítíte
odpor obloukových pružin.

Páku pomalu uvolněte, dokud se neuvolní
obloukové pružiny.

Stávající rysku ze sekundárního setrvačníku
protáhněte ve stejné úrovni na ozubený věnec
primárního setrvačníku.
Spočítejte počet zubů na věnci setrvačníku
mezi oběma ryskami a výsledek porovnejte
s požadovanou hodnotou.

Požadované hodnoty viz:

1. Kotouč s hodnotami na měření ZMS
2. tabulka s požadovanými hodnotami na CD
3. www.repxpert.com
4. www.Schaeffler-Aftermarket.com

Měření klopné vůle

 

Stojánek s číselníkovým úchylkoměr upevněte
na blok motoru nebo na olejovou vanu.


Hrot úchylkoměru nastavte na střed adaptéru.

Upozornění:

Úchylkoměr 1 mm předepněte.

Důležité:

Měření musí probíhat s opatrností.
Příliš velká síla vnese do měření chybu
a může poškodit uložení dvouhmotového
setrvačníku!



Páku lehce stlačte ve směru k motoru, až
ucítíte odpor.

Přidržte páku v této pozici a ručičku úchylkoměru
nastavte na „0“ (šipka).


Páku lehce zatáhněte v opačném směru, až
ucítíte odpor.

Odečtěte hodnotu na úchylkoměru a porovnejte
ji s požadovanými hodnotami.

Požadované hodnoty viz:

1. Kotouč s hodnotami na měření ZMS
2. tabulka s požadovanými hodnotami na CD
3. www.repxpert.com
4. www.Schaeffler-Aftermarket.com

Informace:

Schaeffler Automotive Aft ermarket oHG

Průběžná 74 a, 100 00 Praha
Tel. +420 267298601-3
Fax +420 267298600
www.schaeff ler-aft ermarket.com
Aft ermarket.cz@Schaeff ler.com



PřihlášeníPŘIHLÁŠENÍ
  STAV: nepřihlášen
 Email:  
 Heslo:  
RegistraceRegistrace
KošíkKOŠÍK
Celková cena: ..... 0,-

Vyprázdnit košík
NEJSLEDOVANĚJŠÍ

dvouhmotový setrvačník ZMS LUK  - klikněte pro více informací
dvouhmotový setrvačník ZMS LUK
Cena .... 8927,- Kč 

3-dílná spojková sada LUK  - klikněte pro více informací
3-dílná spojková sada LUK
Cena .... 3695,- Kč 

Čtyřdílná spojková sada Valeo se setrvačníkem  - klikněte pro více informací
Čtyřdílná spojková sada Valeo se setrvačníkem
Cena .... 11376,- Kč 
NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Sada s dvouhmotovým setrvačníkem LUK  - klikněte pro více informací
Sada s dvouhmotovým setrvačníkem LUK
Cena .... 11041,- Kč 

Sada s dvouhmotovým setrvačníkem LUK  - klikněte pro více informací
Sada s dvouhmotovým setrvačníkem LUK
Cena .... 11041,- Kč 

Sada s dvouhmotovým setrvačníkem LUK  - klikněte pro více informací
Sada s dvouhmotovým setrvačníkem LUK
Cena .... 11041,- Kč 
AnketaANKETA
Jak se vám líbí náš nový eshop
Skvělý

Skvělý 73%
Normální

Normální 7%
Nic moc

Nic moc 20%



Obchod je postaven na systému Ekonstruktér.cz

Provozovatel obchodu: Petr Kolek, Těrlicko 73, 73542, +420602879129, vyfukyabc@email.cz

Vaše IP adresa je: 95.249.92.41

http://www.auto-tlumice.cz http://www.autodilyabc.cz http://www.vyfukyabc.cz